ניוזלטרים ורשימת תפוצה – Email marketing

כיון שהתחלתי באימייל קמפיין נרחב לחברת Noa jewelry   ולצורך העניין עברתי על קצת ספרות מקצועית בנושא – אני מתחיל היום בסדרת פוסטים על כל הנושא של ניוזלטרים ורשימות התפוצה. פוסט ראשון – הקדמה.

כמו בכל תחום השיווק, כל גורם ניתן לאפיין בשלבים מחזוריים הצפויים מראש
(מחזור חיי חברה, מחזור חיים של מוצר, מחזור חיים של מותג, כל המחקר של דר' אבי שגב ז"ל בדוקטורט מבוסס על יכולת החיזוי של טכנולוגיות..),
כמו כן גם את המרכיב החשוב ביותר – מרכיב ה'לקוחות' ניתן לצפות ולאפיין על פי השלב במחזור החיים שלו (Customer life cycle).

ברור שלכל שלב יש את יתרונות והחסרונות. להלן נראה איפה הכסף ברשימות התפוצה בכל אחד מהשלבים?

השימוש באימייל קמפיין הבסיסי מחולק לרוב לפי מחזור החיים של הלקוח בסדר זה:

  1. לקוחות פוטנציאליים (כאלה שהתעניינו במוצר ובחברה או סתם ביקרו באתר) > במטרה להפוך אותם ללקוחות קונים.
  2. לקוחות ראשוניים (קנו פעם אחת) > במטרה לתת להם להרגיש נוח עם הרכישה (בהמשך נרחיב על כל מה שקשור לדיסוננס קוגנטיבי), לעודד אותם לקניות נוספות ושדרוגים.
  3. לקוחות חוזרים (קנו כבר מספר פעמים) > במטרה להפוך אותם ל'חלק מהחברה', שיביאו עוד לקוחות וימצאו בית חם בקניות אצל החברה בתור מועדון לקוחות אקסקלוסיבי (מומלץ לקרוא את הסדרה בנושא S-CRM ניהול חברתי לקשרי לקוחות, אימיילים הינם כלי בלתי נפרד ממערכת ה-CRM)
  4. לקוחות נוטשים (הלקוח קנה, אך הפסיק להיות בקשר עם החברה) > במטרה 'לעלות' על הנקודה הבעייתית מבחינתו, לתת לו מענה ראוי ולהחזיר אותו לגדר של לקוח VIP של החברה.

 

גם מי שלא מתעסק עם מערכת CRM משוכללת או שאפילו לא בונה מערך מתוחכם של קשרי לקוחות –
צריך לדעת שאימיילים ללקוחות זה 'לגרד את הקצפת' בכל מהלך שיווקי שהוא! זה הקרם של הקרם!!

 

הנה כלל אצבע:

– עסק‏ים מוציאים מאות שקלים בחודש (SEO ו PPC) להבאת מבקרים לאתר שלהם. משלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים כדי לעלות עוד פסיק קטן בכל דירוג של גוגל.

‏‏‏‏- עסקים מוציאים כמה אלפי שקלים בשביל לשפר את הנראות של האתר ולגרום למבקרים בו לרכוש את המוצרים – יחס המרה ממוצע בשוק בחנויות רגילות לא עולה על 2% !!!!

– שימוש באימיילים נע בין (חינם, או) עשרות שקלים בודדים לכמה אלפים. ‏‏‏‏‏ניתן להגיע ליחס המרה של יותר מ-60% באופן רציף בשיווק נכון באימייל!!!!!

 

מי שלא הבין את השורות האחרונות – בבקשה שיצא מהאתר!
שיווק באימייל, זאת הדרך הכי זולה, הכי מהירה ועם אחוזי הצלחה הגדולים ביותר.

 

נ.ב.       ממש ריגשתי את עצמי ובא לי להמשיך לכתוב, חבל שאני צריך ליסוע לעבודה… נפגש בקרוב עם ההמשך…

פורסם בקטגוריה התנהגות צרכנים, קידומי מכירות, שיווק, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.