ניוזלטרים ורשימת תפוצה – קביעת ומיקוד מטרת הקמפיין

"כמה אפשר לחפור כבר על כתיבת אימיילים, יאללה שב חצי שעה – שעה ותוציא איזה ניוזלטר.  מה כבר יכול להיות? שלח ל-1,000 לקוחות ומספיק ש5% יקנו – כבר הרווחנו"..

את זה שמעתי בפעם הראשונה כשעוד לא הייתי מוכן וחסר נסיון בכל מה שקשור לאימייל מרקטינג

המום מחוסר המוכנות שלי להגיון פשוט שכזה, ועוד שכולם יודעים שבאמת הכסף הגדול בשיווק באינטרנט הוא באינבוקס של הלקוחות, ניצבו בפני שלוש ברירות:

  1. "ביטוח מנהלים" – לשכור חברה חיצונית שמתמחה בשיווק באימיילים…. (תודה להלל בש על המינוח)
  2. להתחיל לעבוד – פשוט לשבת ולכתוב / למצוא איזה חברת קופירייטינג ברשת / לפתוח אימייל חדש ו-אאוטסורסינג לתפעול העניין
  3. לעשות מה שצריך לעשות – "סבבה בוס, עוד חודש וחצי אנחנו מתחילים להפגיז", מכאן ועד סוף החודש וחצי מקסימום 3-4 שעות שינה בלילה > להתחיל לחקור > ולהריץ

בתור יוצא אקדמיה > שמשתדל כמה שיותר ללכלך את הספרות עם הנסיון המעשי >>>>> בחרתי באפשרות השלישית      

קביעת ומיקוד מטרת הקמפיין

המובן מאליו בכל פרויקט זה לקבוע מטרה והצבת יעדים בדרך לאותה מטרה,
היופי ביישום של זה בבניית קמפיין אימיילים הוא, שהמבנה הוא די קבוע > אחרי שקבעת מטרה, היעדים יידועים מראש ורק צריך להתאים לקמפיין הספציפי (5 הצלעות במבנה האימייל)

  1. איזה סוג של תוכן יהיה באימיילים
  2. כמה מיילים יישלחו
  3. באיזה תכיפות יישלחו המיילים
  4. למי לשלוח את המיילים
  5. מתי לשנות ו/או מתי לשדרג את האסטרטגיה

בהירות הניוזלטר = אמינות, הזדהות…יחסי המרה מוגברים

כל הרשת מוצפת ב'רעשים' ואובר לווד (Overload) של ערבוב תוכן וזבל,
תיבת האינבוקס שלנו עדיין לא מצליחה לסנן את הזבל לגמרי, כך שהצפת הספאם לא פוסחת מעל האימייל שלנו – מה נעשה כדי שהלקוח ייקח אותנו ברצינות?!

הדבר הראשון והבסיסי ביותר זה להיות Crystal clear , זה בהחלט שירות בסיסי שאפילו קודם שהלקוח פותח את המייל ששלחתם הוא ידע על פי שורת הנושא וממי ששולח מה לצפות שיהיה כתוב במכתב שקיבל > שיהיה ברור מה אתה רוצה ו-למה כדאי להיות חלק מהאימייל הזה (/"המיילים שלו כ"כ שווים, מזל שהוא מרשה לי לקבל אותם..")

צעדים למיקוד המטרה:

(אני בין המקלחות של הילדים לפני שבת, כך שאכתוב את הסיכום שלי בנקודות:)

  • כתיבה מתגלגלת: הגדרת המטרה מצד הלקוחות > ..וזה כדי ש..    זאת נקודת ההתחלה שלי על מנת שאפשר יהיה להמשיך להתגלגל
    >> דוגמא: אני רוצה שיכנסו לאתר שלי אנשים > כדי שאוכל למכור להם תכשיטים
  • הגדרת קהל היעד  [יעזור לנו ב- ניסוח וב- עיצוב של האימייל]
    >> דוגמא: 
    יכנסו בני 30+ > שאמכור להם תכשיטים [שמתאימים לסגנון ולתקציב שלהם]
  • סיבה לפעולה (מה ארויח / מה אפסיד / …)
    >> דוגמא: כנסו בני 30+ > יקנו ממני תכשיטים שמתאימים להם > כי מי שקונה היום מקבל הנחה של 50% במחיר
    ** הלקוחות צריכים להבין שהריוח נובע מעצם היותם חלק מרשימת התפוצה.."לקוחותינו שרשומים מקבלים הנחות..", במליונר בפיג'מה ראיתי שלא בעד הדרך הזאת, הוא מעדיף לגרום ללקוחות שלא ריוח בעצם זה שהם חלק מרשימת התפוצה, השכר הוא שאני מוכן לצרף אותו לרשימה – קונספט מעניין)
  • מיקוד הפעולה ל-זירת התרחשות אופטימלית , כך נהפוך את ה'קריאה לפעולה' לקריאה שאי אפשר להתחמק ממנה, בלי תירוצים.
    >> 
    בני 30+ יכנסו לאתר > יתעניינו בתכשיטים שמתאימים להם> ויקבלו הנחה > "לקבלת הקופון לאימייל לחצו כאן! הזינו שם, מייל וכתובת לקבלת ההנחה – חצי דקה חסכון גדול" או העלו תמונה לפייסבוק כך.או בואו למפגש הסברה שם נחפור לכם במוח ונמכור לכם בקלות… (בזירה האופטימלית לנו כדי להשלים את המטרה)
  • לו"ז בדרך למטרות
    >> בני 30+ יכנסו לאתר > יתעניינו בתכשיט שמתאים > יקבלו הנחה כיון שהעלו תמונה שלהם והשתתפו בתחרות > אעביר אותם בחמשת שלבי תהליך הרכישה על ידי זה שיקבלו אימייל שבועי כל יום שני

מי שלא לגמרי בעניינים, מומלץ לעבור על ההקדמה הקצרה לנושא ניוזלטרים ושימוש ברשימת תפוצה

לדעתי עוד בערך 3-4 פוסטים יקיפו את כל הנושא בספרות האקדמית ומהנסיון שלי….

שבת שלום

 

פורסם בקטגוריה איפה הכסף - כללי, איפה הכסף באינטרנט, התנהגות צרכנים, שיווק ברשתות חברתיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.