ניוזלטרים ורשימת תפוצה – פילוח אופייני לשיווק באימייל

בהקדמה הקלילה לנושא הניוזלטרים ושיווק באימיילים ציינו את אחוזי ההמרה המטורפים שיש בשיווק באימייל, ניתן להגיע למעל 60% המרה (איפה הכסף..?)
 
בפוסט המעשי הראשון ראינו באיזה קלות ממקדים את היעדים להשגת מטרת הניוזלטר בהתייחסות לחמש שאלות קבועות,
 
כמו בכל תכנית עסקית פילוח קהל היעד המתאים למוצר הוא אחד הנושאים החשובים. 
כיון שהוא כל כך חשוב דשים בו המון ולכן אני לא מתכוין להרחיב בו.
מטרת הפוסט הזה לציין סגמנטציות חזקות בשיווק באימייל, פילוחים שלרוב נשתמש דוקא בהם. במילים אחרות לצינור שיווק של ניוזלטר נשתמש לרוב בפילוחים הבאים:
 
  • התעניינות העבר של הלקוח בחברה ובמוצרים שלה (די פשוט לעקוב היום אחרי הצעדים של המבקרים באתר)
    >> 
    איזה מוצרים נקנו ע"י הלקוח? איזה נצפו? לכמה זמן?
    >> 
    תדירות ה'כניסות' לאתר, תדירות הרכישות
    >> ה'ערך של הלקוח' – יחס כמה הלקוח קונה ומפרסם (CRM) לבין כמה הוא מציק בצ'ט…
    >> 
    רמת מחירי המוצרים שהוא קונה / שהוא מתעניין
     
  • איך הלקוח 'הגיב' לטקטיקות שיווקיות למיניהן
    >> השפעה של מבצעים / הנחות / קופונים / סיילים
    >> השפעה של קידומי מכירות אחרים, כגון Free shipping, קופסת מתנה, שירות ותיקונים, אשראי.. ועוד.. ועוד
    >> 
    (וזה כמו בשיווק רגיל) נתונים דמוגרפיים של הלקוח
    >>> גיל, מין, שלב במחזור חיים, מיקום גיאוגרפי, רמת הכנסה, תחביבים, סטטוס חברתי, השכלה, תחומי התעניינות… הבדיקות הרגילות..

 

עד כמה מסובך לעקוב אחרי הנתונים האלה?

תלוי עד כמה אתה ו/או המתכנת שאתה משלם לו עצלן… יש שירותים חינמיים ברחבי הרשת, יש שירותים יותר מתקדמים בתשלום, אפשר להשתמש בחברות ניהול שיווק טכנולוגים בדרך כלל בסכומים חדשיים די נמוכים והאמת שהפלטפורמות של חנויות וירטואליות מצויידות במערכת בסיסית של מעקב (אגב, גם מערכת בסיסית של CRM).

לגבי מעקב אחרי נתוני פתיחה של אימיילים ועד כמה הם אפקטיביים אני פחות מכיר שירותים חינמיים, אבל יש אחלה שירותים שמספקים מידע לגבי מי פתח את האימייל, מי השתמש בלינק ששתלתם שם, איזה מיילים הגיעו לספאם ואיזה כלל לא הגיעו ליעד כלשהו מפני שהכתובת כלל לא קיימת.
 

נ.ב.   ודאי שצריך להשקיע פילוח אבל לדעתי כל עוד אין רשימות  של 500 ומעלה נמענים, אתה יודע לרוב (פלוס מינוס) את הפילוח לפי כללי אצבע, כך שאין עניין לשפוך פה כספים מיותרים – יש מספיק מקומות אחרים שעדיף להשקיע..

 

פורסם בקטגוריה איפה הכסף - כללי, איפה הכסף באינטרנט, התנהגות צרכנים, קידומי מכירות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.