מנהל שיווק, פרסום ומכירות טכנולוגי – לא יודע כלום!

הפוסט הזה (כמו כל האתר) מיועד בעיקר לבעלי התפקידים הבאים:
– מנהל שיווק                                                                 
– מנהל שיווק ופרסום
– מנהל פרויקט באינטרנט
– מנהל שיווק ומכירות

 

"It's all about whom we surround ourselves with" (ג'ולאיני, Leadership)

המטרה:

      המשותף לכל בעלי התפקידים (הכמעט זהים) האלה, שהם לא יודעים לעשות כלום בעצמם!

 

    עיצוב גרפי -לא! עיצוב אתרים – לא! תכנות – לא! פסיכולוגיה שיווקית – אולי קורס או שניים. קידום אתרים – לא! בדיקות QA – מה זה?! …

לדאוג שהפרויקט יצא לדרך, לדעת איפה הוא מסתיים ומה השלבים בדרך ולא פחות מזה – לוודא שכולם רואים את ההתקדמות ושהפרויקט מצליח!

הכישורים הנדרשים:

להכיר ביכולות של בעלי המקצועות השונים,
להכיר מה הם לא יודעים / לא יכולים לעשות,
לדבר בשפה המקצועית שלהם,מה לדרוש, כמו גם מה לכתוב בחוזה מול בעל המקצוע!
לדעת כמה זמן אמור לקחת כל משימה, לדעת מתי לחתוך אפילו אם הוא מנסה, בעל כוונות טובות ו…אפילו אם כבר שילמת (תמיד נופלים בזה בפעמים הראשונות).
וכמובן לתת משובים ולדאוג שהם יתקבלו… וגם כאן לא פחות חשוב, לשים לב שחוץ ממקבל המשוב בדר"כ יש עוד אנשים שצריכים לדעת שיצא כזה משוב (כן, להתחיל להשתמש ב- CC ו BCC )

למעשה סיכמתי כאן את עקרונות הקורס 'התנהגות ארגונית' בהקשר של בעלי מקצוע העיקריים באינטרנט.
בהמשך נתמקד בכל אחד מהם, ונביא דוגמאות לחוזים ומקרים עצובים..

פורסם בקטגוריה קידומי מכירות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא מנהל שיווק, פרסום ומכירות טכנולוגי – לא יודע כלום!

  1. מאת אבי חיון‏:

    אני מתכנת בחברת סטארט אפ ואני יכול להעיד שבהחלט אפשר לשים לב להבדל בין פרוייקט שמתנהל עם מנהל פרוייקט לבין פרוייקט יתום – שאז נופלים הרבה דברים בין הכסאות.

     

     

    אין מי שירכז את הפרוייקט, אין מי שאפשר לפנות אליו לגבי כל דרישה / לוח זמנים וכדומה.

     

     

    אבל אי אפשר לשכוח שמדובר על השקעה – מנהל פרוייקט בהחלט לוקח משכורת חודשית מכובדת (ולכן לענ"ד ההתלבטות אם למנות מנהל פרוייקט או לא – קיימת)

  2. מאת Amram Maccabi Hayun‏:

    תודה אבי על הדוגמה מהחיים.

     

    בשם דר' נוח בל אני רוצה לציין

    שזה בהחלט חלון הזדמנויות מעולה למנהל שיווק טכנולוגי צעיר.

    התעשייה (בישראל) לא יודעת 'לאכול' את בוגר ניהול ושיווק טכולוגיה למיניהם. כולם יודעים שצריך לאייש את המשרה אבל מכאן ועד תשלום 'משכורת בכיר' נוספת הדרך לא מהירה מאד.

    מי שיש לו את הידע הנדרש ועם עוד קצת נסיון, יכול להתברג בחברה שמבינה באופן כללי את הצורך בתפקיד ועדיין להיות מרוצה ממשכורת של מנהל ביניים כלשהו — כולם מרוצים ומכאן אפשר רק להתקדם!

    אני אגב התחלתי בדיוק כך בניהול טכנולוגי של מפעל תכשיטים..

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.